Anasayfa  |   İletişim  | EN
Bize Ulaşın
Mesajınız
Bize Ulaşın
Yöneticilerinizden Öğrenebileceğiniz, Uygulanabilir 11 Ders

Bazı yöneticiler hafızanızda yer eder. Genellikle de iki tür yönetici aklınızda kalır: Çok kötüler ve şahane olanlar. Kötü olanlar, ileride “olmaktan kaçınacağınız” türdendir. Diğerleri ise akıl hocanız olur. Bu kişilerden öğrendiklerinizi gelecekteki işlerinizde de mutlaka kullanırsınız. Bu yazıda ise, 11 çalışanın en sevdikleri yöneticileri ve onlardan öğrendikleri yer alıyor. Sonuç şöyle; şu anda nasıl bir yöneticiyle çalışıyor olursanız olun, bu tavsiyelerin hepsini kariyer yolculuğunuzda kullanabilirsiniz.

1. Yaptığınız işe sahip çıkın

Alisha Chocha, pazarlama kariyerinin başlarındayken yöneticisinin kendisinden aylık bülten tasarımını yenilemesini istediğini, eğer gerçekten sıkışırsa kendisine danışmasını söylediğini belirterek, “Neredeyse ölecektim. Yöneticim böyle önemli bir işi nasıl bana vermişti?” diyor. O zamanlar sadece çok temel bir seviyede HTML bilen Chocha, araştırarak yeni bir şablonla yöneticisinin karşısına çıkmış, bu yeni şablon ise tıklanma ve satış oranlarını artırmıştı. Chocha bu durumu, “Eğer yöneticim bu işi nasıl yapacağımı söyleseydi, onun talimatlarına bağlı kalıp o adımlarla devam edecektim. Ama o, beni bağımsız, kendimi motive etmem ve yaptığım işten gurur duymam konusunda eğitiyordu” diyor. Şimdi ise aynı şirkete ortak olan ve aynı yöneticiyle çalışan Chocha, çok hevesli bir takımı eğittiklerini belirtiyor.

2. Amacınızı hatırlayın

Öncesinde Program Yönetmeni olarak çalışan Megan Cull ise görevi gereği müşteri şikâyetlerini dinliyordu. Bir müşteriyle sorun yaşayan Cull, bunu yöneticisine iletmişti. Yöneticisinin ise negatif bir müşteriyi pozitife dönüştürme konusunda kendisine, “Bazen durum senin haklı olmandan çok, başka birisine nasıl hissettirdiğinle ilgilidir. Her zaman temel amacın ne olduğunu hatırla” dediğini belirtiyor. Sonrasında yine aynı müşterisiyle sorun yaşayan Cull, müşterisinin şikâyetinden çok, ona anlaşıldığı hissini yaşatmaya odaklandığını, amacının her zaman mutlu bir müşteriye sahip olmak olduğunu söylüyor. “Amaç ne?” cümlesini motto edinen Cull, bunun çıktısını bilgisayarına asarak çalışmaya devam ettiğini söylüyor.

3. Daha çok dinleyin

İlk iş deneyimlerinde “sabırsız, aceleci, sinirli ve altta olmayı sevmeyen” biri olan Paige Arnof-Fenn, yeni yöneticisi sayesinde değiştiğini belirtiyor. Yeni yöneticisini, “İnsanlarla tartışmayan sessiz bir liderdi ancak bir yorum yaptığı zaman herkes onu dinlerdi” diye tanımlıyor. Yöneticisinin insanlar üzerindeki etkisini gören Arnof-Fenn, onun gibi olmaya karar verdiğini ve insanları daha çok dinleyerek söyleyecek büyük bir şeyi olduğunda yorum yapmaya başladığını belirtiyor. 

4. İstediğiniz şeyi talep edin

FACT goods girişiminin kurucusu olan Antonella Pisani, 20 yıl öncesinden beri kullandığı “Sormak yoksa, almak da yok” ifadesinden bahsediyor. Kulağa basit gelebilen bu ifadenin ek indirim talebinden reklam satın alımına hatta iş teklifi görüşmesine kadar birçok alanda geçerli olduğunu söylüyor ve ekliyor “İnsanlarla devam edebilmenin cazip tarafı bu.”

5. “Neden”e odaklanın

Alyse Kalish en sevdiği yöneticisinin kendisine “neden”e odaklanması noktasındaki katkısından bahsediyor. “Bir projeye başladığımda, her zaman bunun ardındaki nedeni anlatır, yaptığım işin kişisel gelişimim ya da ekibimiz için değerini hissetmemi sağlardı. Yeni bir proje ya da fikir sunduğumda ise, bunun neden takip edilmeye değer olduğunu, amacının neye bağlı olduğunu ve ekibimize neden yardım edeceğini düşünmem konusunda cesaretlendirirdi” diyor.

6. Olayların devam etmesini sağlayın ve yetki verin

KPOP Foods’un CEO’su ve ortağı Theo Lee, “hiçbir şeyin mükemmel olamayacağını ve her şeyi kendisinin yapamayacağını” iki tecrübesiyle anlatıyor. “Startup’lar kaynak, para ve işgücü gibi konularda sıkıntıya düşer, ama belki de en önemlisi zamandır. Bu nedenle işlerin yürümesi mükemmel olmasından daha önemlidir.” Yetki vermenin önemini ise bir projede web sitesini tasarlamak ve Instagram hesabı açmak gibi birçok işi tek başına yürütemeyeceğini anladığında eski müdürünün “gerektiğinde ekibindeki kişilere yetki vermesi gerektiği” konusundaki tavsiyesini hatırlayarak yaptığını söylüyor.

7. Meraklı olun

USEED’in kurucusu Brian Sowards, merak konusunu şöyle anlatıyor: “Yorgun ya da stresli olduğunu bilsem bile kimsenin çok fazla şey için çok fazla soru sorduğunu görmedim. Bunun kariyerime yardımcı olduğunu fark ettim çünkü insanlar kendileri ve ne yaptıklarına dair meraklı olmanızdan keyif alıyor. Bu aslında zor durumlarla başa çıkmayı kolaylaştırıyor çünkü merak gülümseme gibidir, bunu yaparken endişeli olmanız imkânsızdır.”   

8. Her zaman bir not defteri taşıyın

Muse Operasyonlar Proje Müdürü Jessica Peters, Muse’un kurucusuyla ayaküstü yaptıkları konuşmada birbirinden çılgın fikirlerin ortaya çıktığını neyse ki sonradan hatırlanması zor bu fikirleri her zaman yanında taşıdığı not defterine yazdığını söylüyor. Bu ise, önceki işinde CEO’sundan öğrendiği bir yöntem.

9. Kendinizi vazgeçilmez kılın

Niyati Desai, ilk yöneticisinden öğrendiği şu cümleyi çok önemli bulduğunu belirtiyor: “Etrafta olmadığında yöneticin seni özlemezse, işini iyi yapmıyorsun ve başarıyı bulamayacaksın demektir.” Özet olaraksa şunları söylüyor: “Eğer yöneticim değerimi görmüyorsa, kapalı kapılar ardında beni savunmuyorsa, terfi ya da yeni bir projeyi isteyeceğimi sanmıyorum.”

10. Güçlü bir network kurun

DYS Media’nın Kurucusu Dave Yonkman, sağlam bir network kurmanın öneminden bahsediyor. Bunu ise, yıllar boyunca tanıştığı yüzlerce insanın kartvizitlerini toplayarak ve arkasına kişiler hakkında notlar alarak yaptığını belirtiyor.

11. Küçük işleri hemen yapın

Her gün için yapılacaklar listesi yapan Jennifer McDermott, listeye ekleme yaparken her zaman kendisine “Bunu şimdi yapabilir miyim?” diye sorduğunu belirtiyor. Bu ise, yapılması bir iki dakika alacak ancak listede yer alarak çalışanların meşgul görünmesini sağlayan materyalleri sevmeyen yöneticisi sayesinde edindiği bir alışkanlık. McDermott ise, günlük rutinini artık şöyle yapıyor: “Güne yine bir yapılacaklar listesi ile başlıyorum ve sabah çayımı içerken hızlıca bir maile dönüş, web sayfasına düzenleme ya da rezervasyon yapma gibi hızlıca yapılacak işleri yapıyorum.” 

 

Kaynak: The Muse, 11 Lessons From Great Bosses That You Can Use Right Now

https://www.themuse.com/advice/11-lessons-professional-development-great-bosses-use-right-now

 



  • http://kariyer.fsm.edu.tr/resimler/upload/good-boss2018-10-24-02-08-32pm.png

Kurumsal
E-Posta
İnsan
Kaynakları
SKS
FSM
Otomasyon
International Relations
FSM SEM
ALUTEAM
KURAM
FSM
TÜMER
Kariyer
Merkezi