Beş Dakikada Kariyer: Hüseyin Yavuztürk
17 Ağustos 2016

Beş Dakikada Kariyer bölümümüzün bu sayıdaki konuğu Albayrak Medya İnsan Kaynakları Grup Müdürü Hüseyin Yavuztürk oldu. Öğrencilerimiz için önemli notların bulunduğu keyifli söyleşimize buyurunuz.
“Üniversite yılları” dediğimizde aklınıza gelen…

"Üniversitenin dışında iken; yıllarca çalışıp, çabalayıp dirsek çürüterek içeri girmek için can attığımız, içinde iken mezun olup çıkmak için sabırsızlandığımız, şimdilerde ise; bugünkü aklımla ve tecrübemle tekrar gitmek isterim dediğimiz yer ve geri gelmesini istediğimiz yıllar” şeklinde özetleyebilirim.

Bu mesleği seçme nedeniniz?

Bizim dönemlerimizde ebeveynler arasındaki ilişkiler daha çok emir komuta zinciri şeklinde gelişmekteyken, şimdilerde kuşak farklılıklarının teknolojik imkanlarla birleşmesiyle farklı mecralara evrildi. Yani artık ebeveynler birbirlerinin fikirlerini dinlemekte ve çocuklarının hangi alanda gelişim sağlayacağına çoğunlukla beraber karar vermektedirler. Dolayısıyla meslek planlamaları, lise yıllarına gelmeden önce görece büyük oranda aile bireyleri ile beraber yapılmaktadır. Bu ise meslek seçiminin doğruluk oranını artırırken, o meslekte mutlu olabilme olasılığını da çoğaltmaktadır.

Hem lise, hem de üniversite seçimlerimizde böyle bir şans bulamadığım için benim üniversite ve kariyer gelişimim çalışma hayatında şekillendi. İktisat mezunu bir çalışan olarak Mali İşler-Finans Departmanlarında başlayan profesyonel kariyerim, insan ilişkilerindeki başarım ve çalıştığım firmadaki ani ihtiyaç sebebiyle bir anda yön değiştirdi ve bu zorunlulukla içine girdiğim İK fonksiyonlarında gösterdiğim başarı ve aldığım keyifle kariyerime artık İnsan Kaynakları alanında devam etme kararı aldım. Yukarıda da kısaca değindiğim gibi, erkenden kariyer planlama fırsatı (meslek seçimi) bulamamış olmama rağmen, bazen şartlar ve sonradan farkedilen yetkinliklerimiz bize farklı alanlarda kariyer imkanları sunmaktadır. Bu da gösteriyor ki öncesinde fırsat bulamamak ömür boyu aynı işte çalışıp mutsuz olmayı gerektirmiyor. Öncelikli yapmamız gereken şey yetkinliklerimizin farkına varmak, başarılı olduğumuz işleri önemseyip o alana doğru vakit kaybetmeden hızlı adımlar atmaya başlamaktır. Sonrasında çalıştığımız alanda huzur bulmak başarıyı, başarı da istikrarı beraberinde getirecektir.

Albayrak Medya İnsan Kaynakları Grup Müdürü olarak sizce içinde bulunduğunuz sektör nereye gidiyor?

Ülkemizde “Geleneksel Medya” kavramı hala sıcaklığını ve geçerliliğini korumakla birlikte, hızlı bir dönüşümden geçtiği de aşikardır. 3. Sanayi Devrimi ismiyle adlandırdığımız bilgisayar dönemi, artık yerini hepimizin bu günlerde gündeminde olan ultra hızlı internet ve uzay teknolojisi dediğimiz, 4. Sanayi Devrimi’ne bırakacak görünüyor. Her mecradan kolay erişimin sağlandığı bir medyada fark oluşturabilmek için güvenilir kaynak, doğru haber, doğru zaman ve doğru iletişim kanalıyla haber yapmak gerektiği kanaatindeyim.

Tarihsel gelişime bakarsak; haber değeri taşıyan semboller önce doğada bulunan materyallerin üzerine yazılırken sonraları kağıda yazılmaya başlandı. Matbaanın keşfi ile de çoğaltılarak dağıtılmaya, geniş kitlelere ulaştırılmaya başlandı. Böylelikle toplumların eğitim seviyesi ve sosyal bilinçleri de artmış oldu. Şimdilerde ise, haber mecraları dijital bir dünyanın içerisinde kendisine yer buluyor. Kağıda dokunarak okumayı seven birçok kişi için bunu kabullenmek zor olsa da daha az maliyetli, daha hızlı ve bununla birlikte birçok sakıncalı durumu da içerisinde barındıran dijital medya hayatımızın vazgeçilmezi oldu. Kısaca şöyle özetleyebiliriz ki mecra değişiyor, değişmeye devam edecek ancak haber hep haber olarak kalacak. 

Geleneksel Medya kavramının hızla azaldığını gözlemlediğimiz ülkemizde, medya kuruluşlarının da üzerine düşen görevler vardır.

İnsan Kaynağı açısından değerlendirdiğimizde;

Söylenebilecek birçok başlık olmasına rağmen önem derecesi yüksek olanları ifade etmeye çalışayım. Nitelikli çalışanlara sahip olabilmek için seçim kriterlerini değiştirme, daha iyi çalışma ortamı ve esnek mesai uygulamalarını hayata geçirebilme, nitelikli haber yapılabilmesi için performans kriterlerinin objektif olarak belirlenmesi ve değerlendirilmesi ve en önemlisi geçmişteki kötü teamüllerin dijital dünyaya uygun teamüller ile değiştirilmesi gerektiği kanaatindeyim.

İçerik ve yönetim anlamında değerlendirdiğimizde;

Kesinlikle dijital yayınlar ile geleneksel yayınlar kategorize edilmeli. Dijital yatırımlara daha da önem verilmeli. Dijital yayınlardaki haberlerin değişim sürati optimum olmalı. Gündem toplantılarında yetenekli gençlere de söz verilerek gençlerin bakış açılarını yakalamaya çalışmalıdır.

Netice olarak; hem insan kaynağı, hem de içerik ve yönetim şekli ile ilgili hızlı karar alıp hayata geçiren medya kuruluşları sektörde devam edecek, diğerleri üçüncül kaynak olmaya mahkum olacak gibi görünmektedir.

Kariyer yolculuğunda öğrencilerimize en önemli tavsiyeleriniz neler olabilir?

Öncelikle iyi bir öğrenim hayatı geçirin. Bunun yolu çok yorulmak, çok çalışmak ve az uykudan geçiyor. Bunları yaparken asosyal olmamaya gayret edin fakat sosyalleşmek isterken de derslerinizden ödün vermeyin.

Kişisel hedefler koyun. Ama öncesinde hayal edin. Hayallerinizi kovalarken gideceğiniz yolları ve bu yollarda karşılaşacağınız tehlikeleri düşünün ve şimdiden tedbir alın. Yani proaktif olun.

Kişisel gelişiminiz için sunum tekniklerini öğrenin ve fırsat buldukça topluluk karşısında sunumlar yapın. Ne kadar size yorucu gelse de Üniversite Topluluklarına/Sivil Toplum Kuruluşlarına/Öğrenci Kulüplerine/yeteneklerinizi geliştirecek projelere dahil olun. LinkedIn gibi sosyal iş mecralarını şimdiden takip edin ve etkin olun.

Emin olun ki hedeflerinizi gerçekleştirmek için çıktığınız yol otoban olmayacaktır belki ama çok zorlu, aşılmaz dağ yolu da olmayacaktır. Burada en güzel olgu sebat etmektir.

Şimdiden, “Türkiye’nin en büyük şirketlerinde iş bulmam gerek” şeklinde kendinizi sabitlemeyin. Hayal kırıklıklarından sonra toparlanmak ve hedefe ulaşmaya çalışmak zor olmaktadır. Nice küçük ölçekli, ismi duyulmamış ancak insani uygulamaları bakımından lider firmaların olduğunu hiç aklınızdan çıkarmayın. Aklınızdan hiç çıkarmamanız gereken bir şey daha var ki; başarı hikayeleri bazen evimizin garajında, bazen de çalıştığımız işimizden kovularak başlıyor.

Size göre iş hayatını özetleyen üç kavram nedir?

Doğru Hedef Tespiti

Zevk Aldığımız Mesleği Yapma

Kişisel Değerlerimizi Unutmama.